Never say never - kapitel 11

Jag gick ner till köket och hjälpte mamma att duka, sen knackade det på dörren och jag gick och hämtade pizzan. Vi satte oss ner och åt sen gick jag upp på mitt rum och startade datorn. Jag loggade in på twitter och facebook och sen gick jag och la mig, helt slut efter allt som hänt.


jävla random bild :p
Alizes perspektiv

Trots att jag var så utmattad kunde jag inte sova bra den natten eftersom huvudet gjorde så ont. Jag vaknade flera gånger och somnade om i några minuter sen vaknade jag igen. När klockan var halv 6 på morgonen förstog jag att jag inte skulle kunna sova mer. Jag gick och hämtade två ipren och sen gick jag in i duschen. När jag duschat klart och gått in till mitt rum satt pappa i min säng och tittade oroligt på mig.
-Hur är det med huvudet? frågade han ängsligt.
Herregud vad alla oroar sig över mitt huvud! JAG MÅR BRA! I alla fall okej.
-Bra, jag har tagit en ipren.
-Okej, du ska stanna hemma från skolan idag va?
-Nej jag hade tänkt gå.
-Men Alize... jag tror inte att det är någon bra idé.
-Varför?
-Borde du inte vila?
-Snälla jag vill fara....
-Sen när började du gilla skolan? flinade han.
-Sens jag träffade Ju- började jag utan att tänka mig för. Sens jag träffade Caitlin... allt har blivit så mycket skojigare då.
-Vad trevligt, du kanske ska bjuda hit den där ''Ju..''?
-Pappa, stönade jag och blängde på honom. Han flinade bara och gick ut från mitt rum.

Jag klädde på mig och gick ner till köket för att göra i ordning frukost. Eftersom klockan bara var sju så hade Simon inte vaknat än. Jag var inte sugen på frukost så istället tog jag fram ett glasspaket och satte mig i soffan. Pappa kom och satte sig bredvid mig.
-Den där ''Ju..'' råkar det vara han Justin Bieber?
-Pappaaa.
-Bara nyfiken, log han.
-Sluta vara nyfiken då, suckade jag.
-Om det är Justin Bieber så vill jag bara att du ska tänka efter först, han är ju trots allt väldigt känd. Jag tror inte  han har särskilt mycket privatliv. Så hångla inte på offentliga platser för då kommer det bli ett helvete för dig.
-PAPPA! Han är en kompis!
-Hörru, dom där kramarna igårkväll såg inte så kompisiga ut.
-Kompisiga?
-Mmmhm.
-Du har seriösa problem... flinade jag och kastade glass på honom.
-Alize!
-Hahahah!
-Det där var inte snällt!
-Det är inte snällt att spionera på sin dotter heller, flinade jag.
Han suckade och skakade på huvudet sen gick han in till köket, medans jag satt där och flinade för mig själv.

När jag kom till skolan........ däääääääär tog min fantasi slut... ALMA SOME HELP PLEASE? förlåt för en jättejättejätte tråkig del, men jag har verkligen ingen lust att skriva nu ;)










Kommentarer
Postat av: Madde

Blogga!

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!

2011-03-04 @ 02:14:29
Postat av: Malin

Läs gärna min novellblogg! :)

2011-03-04 @ 20:00:13
URL: http://modeapa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0