Never say never - kapitel 14

Alizes perspektiv

-Jus- mer han jag inte säga för han avbröt henne.
-Förlåt.... det var mitt fel, jag är ledsen. Det var ett misstag.
-Ett bra misstag... mumlade jag tyst.
Jag log och kollade ner i golvet, jag kände hur han kollade på mig.
-Jag lovar jag ska inte göra om det... sa han. Sen viskade han tyst: ifall du inte vill. Men eftersom vi stod så nära varandra så hörde jag det. Jag tittade upp på honom.
-Men jag vill...
Och sen tog jag ett steg närmare och la mina armar runt hans hals, han la sin hand på minkind och kysste mig försiktigt. Vi avbröts av att någon tappade något i golvet, vi tittade snabbt upp och där stod allihopa - Chaz, Ryan, Caitlin och Christian.


-Oooooh, flinade Christian förvånat.
-Jag fattar nog vad det där slagsmålet handlade om nu, flinade Ryan.
Chaz och Caitlin stog bara och as garvade. Jag känder hur jag rodnade och tittade ängsligt på Justin som log mot mig. Caitlin sprang fram och kramade mig.
-GRATTIIIIS! skrek hon glatt. Jag skrattade och kramade om henne.
Ryan, Chaz och Christian klappade till Justin på axeln.
-Fan grattis Justin, det där gjorde du allt bra! skrattade Chaz.
Vi brast ut i skratt och sen gick Justin för att plocka upp glaset från skålen som Chaz tappat i golvet när han såg oss kyssas. Sen tog vi ut grejerna till grillningen och så började killarna grilla. Jag och Caitlin satte oss på en solstol. Det blev lite pinsamt tyst och jag var alldelens för chockad över det som hänt så jag kände inte för att bryta tystnaden. Men sen lade sig Caitlin ner på solstolen så då gjorde jag likadant.

Justins perspektiv

Herregud jag kan verkligen inte fatta att det där just hände. Jag kysste Alize, TVÅ GÅNGER. Båda gångerna var helt fantastiska och jag kan inte sluta tänka på hur perfekt det kändes. Bara det inte blir förstört mellan oss nu, hon kanske bara vill vara vän med mig? Eller? Jag måste nog prata med henne snart. Men nu ska vi fortsätta ha roligt, mina vänner verkar då bara glada över det som hänt och att jag lämnat Jasmine nu. Let's party!!
-Caitlin och Alize, kan ni duka? köttet är snart klart.

Alizes perpektiv

-Caitlin och Alize, kan ni duka? köttet är snart klart! ropade Justin.
Jag tittade på Caitlin och sen gick vi in i hans kök för att hämta glas, bestick och sånt. Vi hjälptes åt att bära ut det till bordet där vi skulle äta. Det var jätte fint ute, solen var på väg att gå ner och det blev bara bättre av att Justin stod mitt framför ögonen på mig. Han tittade upp mot mig och ett leénde spred dig över hans ansikte, jag log tillbaka mot honom. Sen gick vi och satte oss för att äta. Justin kom med maten och alla började äta som galningar. Jag skrattade åt Chaz som såg helt sjuk ut.
-Hahah jag tror du kan lugna ner dig Chaz, skrattade Caitlin.
-Jag lovar att maten kommer räcka, flinade Justin.
-DU ÄR BÄÄÄÄST PÅ GRILLA BRO! skrek Chaz.
Vi fortsatte skratta och skämta med varandra och köttet tog fort slut.

När vi dukat undan bestämde vi oss för att se en skräckfilm.
Vi satte oss i soffan och jag satte mig mellan Justin och Caitlin. Jag är verkligen jätte lättskrämd så jag vågade nästan inte kolla nånting. Jag kände hur Justin flinade mot mig men jag var ändå tvungen att kolla på honom, då började han skratta.
-Hahhaa men lilla vän, du håller ju typ på svimma!
-Neej, sa jag och låtsas blängde på honom.
-Hahaha jo de gör du visst! hahha vågar du inte se nå mer?
-Justin sluta! Du vågar ju inte ens kolla själv! flinade jag.
-Tsss.. det gör jag väl visst...
Jag flinade bara mot honom och fortsätta kolla på filmen, men jag kände mig väldigt iaktagen. Då insåg jag att alla kollade på mig och Justin.
-Vaaad? frågade jag.
-Hahah nejnej ingenting, flinade Christian.
Jag började kolla på filmen igen och märkte hur Justin flyttade sin hand mot min. Jag log för mig själv och tog tag i hans hand. Jag såg i ögonvrån hur han också log.
Helt plötsligt började Ryan skrika och jag ryckte till.
-GÅÅ INTE IN DÄÄÄR! Neeeeej!..... VAD VAR DET JAG SA?! NU ÄR DU DÖÖÖD, HELT DÖÖD! VA LYSSNAR DU INTE PÅ MIG FÖR?!
Vi alla började skratta och Ryan kollade konstigt på oss.

När filmen var slut så skulle Sandi komma och hämta Christian och Caitlin för dom vågade inte gå hem nu. Hahah. Så då passade Ryan och Chaz på att också åka hem. Jag var på väg att ta på mig skorna för att följa med men Caitlin gömde mina skor. Jag kollade frågande på henne.
-Duuu ska stanna här, med Justin, viskade hon till mig. Jag kollade förvånat på henne och hon bara nickade.
-Hahah skoj för dig att vara ensam hemma nu, flinade Ryan.
-Hörru, jag är inte rädd för skräckfilmer! utbrast Justin.
-Hahahahah nejdå, sa alla i munnen på varandra.
-Okejokej.. jag ger mig. Jag ska ringa mamma och fråga när hon kommer hem, svarade han generat.
Vi började fnissa och då sa Caitlin
-Eller så ber du Alize stanna här...? Ni borde väl ha lite att snacka om?
Jag tittade osäkert på Justin, vars ansikte sprack upp i ett leénde.
-Vill du det? frågade han.
-Sure... ska bara ringa pappa först.
-Great.

Jag gick in i köket för att ringa pappa och han sa att det var okej bara vi inte gjorde något dumt. Haha, vad tror han om mig egentligen, jag har inte ens känt Justin en vecka än.

När jag kom ut i hallen igen så sa Chaz hejdå till mig och sen stängde han dörren efter sig.
Det blev en pinsam tystnad mellan mig och Justin, vi stog bara och tittade på varandra.
-Vi kanske ska sätta på en annan film, nånting annat än en skräckfilm? flinade han.
-Javisst.
-Kom här, du får välja film, sa han och tog tag i min hand. Jag blev helt varm i kroppen av hans touch (kom inte på något bra ord på svenska (a) haha)
Vi gick in i vardagsrummet igen och han ledde mig till en bokhylla full med filmer. Jag valde Love actually och Justin satte på den. Jag gick och satt mig i soffan och Justin satte sig ner väldigt nära mig. Filmen började och efter ett jag kände jag mig väldigt trött. Justin höll mig i handen och jag lutade mig mot hans axel. Tillsist orkade jag inte hålla ögonen öppna längre. Just nu lever jag alla tjejers dröm, att somna i Justins famn.

Justins perspektiv


Jag kände hur Alize började andas tyngre och förstod att hon somnat. Jag log för mig själv och när filmen tog slut så satt jag och tittade på henne. Hon såg ut som en ängel. Det känns som jag känt henne hela mitt liv och inte bara några dagar. Hon suckade och vred lite på sig. Just då ringde min telefonen så jag flyttade försiktigt på henne så jag skulle kunna svara. Det var mamma som ringde för att säga att hon skulle sova över hos sin kompis. När jag lagt på så hade Alize vaknat. Hon log mot mig och jag log tillbaka.
-Okej.. vi borde verkligen prata, sa jag till henne. Hon nickade och jag satte mig ner bredvid henne.

Alizes perspektiv

-Okej.. vi borde verkligen prata, sa Justin. Jag nickade och han satte mig ner bredvid mig.
Vi bestämde oss för att ta det lugnt och se vad som händer, vi har ju som sagt bara känt varandra ett liitet tag.
När vi pratat klart gick vi upp till hans rum och han ledde mig till ett gästrum. Innan jag la mig i sängen så kramade jag honom. Han pussade mig på kinden och sa godnatt.
Jag låg och vände och vred på mig i säkert en timme utan att ens bli tröttare. Jag var helt säker på att jag bara skulle drömma mardrömmar från skräckfilmen så jag vågade inte somna.
Jag smög upp till toan och på väg tillbaka till gästrummet gick jag förbi Justin rum, han ropade på mig med hes röst och jag gick in till hans rum.
-Vad händer? varför är du fortfarande vaken? frågade han.
-Ärligt talat kan jag inte sova på grund av den där jävla skräckfilmen, suckade jag.
Han började skratta och klappade på sängen bredvid sig. Jag gick och la mig där och han la sin arm runt mig. Jag somnade strax med ett leénde på läpparna.










Kommentarer
Postat av: Sanna

AWESOME HELT JÄKLA PERFEKT :DDD

2011-03-05 @ 15:01:53
Postat av: sarah

Mer!!

Jätte bra!!

2011-03-05 @ 16:21:17
URL: http://blondinsarahs.blogg.se/
Postat av: Anonym

meeeeer :D

2011-03-05 @ 16:46:14
Postat av: alice

fortsätt skriva nu dååå!! <33

2011-03-05 @ 17:48:15
URL: http://aliceveryday.blogg.se/
Postat av: sarah

Mer!!

2011-03-05 @ 18:13:35
URL: http://blondinsarahs.blogg.se/
Postat av: sarah

mer!!!

2011-03-05 @ 18:14:10
URL: http://blondinsarahs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0