Never say never - kapitel 24


Doktorn jag nyss stod och skrek på kom gående mot oss.
-Justin.. Be-whatever... om några timmar är Alize färdigopererad och du skulle kunna få träffa henne då om du vill?
Jag nickade och sen ropade någon sjuksköterska på honom så han blev tvungen att gå.

-Vill du verkligen se henne ligga där med massa slangar osv? frågade mamma oroligt.
-Jag måste göra det....


på sjukhuset, nog för att dom ser lite för glada ut men shitthesame ;]

Justins perspektiv

Efter några minuter kommer Eric och Simon med maten, dom hade köpt pizza och jag insåg då hur fruktansvärt hungrig jag var. Jag började vräka i mig pizzan och den tog fort slut. Jag lutade mig bak i soffan och ögonlocken kändes väldigt tunga. Men jag kunde ändå inte somna, tänk om Alize inte klarar sig?! men hon är stark.. hon kommer klara det... hon MÅSTE klara det.

Mamma satte sig närmare mig och jag la min arm runt hennes nacke och lutade mitt huvud mot hennes axel. Några minuter senare somnade jag, även fast jag kämpade imot.

Jag vaknade av att mamma skakade mig, jag låg ner i hennes knä och vi var ensamma i väntrummet.
-Vars är Eric och Simon? frågade jag mamma med hes röst.
-Dom åkte hem för att sova, jag lovade att ringa om läget förändrades.
-Men hur fan ska vi veta om läget förändras om läkarna inte ens pratar med oss?
-Justin... snälla du, kan du sluta svära.
-Förlåt, men jag är så himla förbannad! muttrade jag.
Mamma började pilla mig i håret och jag blunade.
-Varför väckte du mig egentligen?
-För Dr. Andie var just här och berättade att du skulle få gå in till Alize om ett tag. Om du vill alltså?
-Okej.. jag reste mig upp men mamma hejdade mig.
-Är du helt säker? jag vet att du verkligen vill träffa henne men jag tror inte du vill se henne i det tillståndet hon är nu...
-Mamma, jag klarar det här. Jag måste verkligen få prata med henne.
-Ååh lilla gubben, hon kommer inte höra något och framförallt inte kunna svara. Hon är ju medvetslös.
-Men tror du jag är dum i huvudet eller? Klart jag vet att hon är medvetslös. Nån äcklig idiot körde nyss över henne med en bil!

Mamma svarade inte utan släppte bara min hand och jag gick fram till doktorn jag skrikit på som jag antog var Dr. Andie.
-Kunde jag få gå in till Alize? frågade jag honom.
-Ja.. Jag följer med dig, kom här. Sa han och gick iväg.

När vi kom in till Alizes rum så...

Förlåt för urkass uppdatering, lovar att ni får två kapitel imorgon! Men det är inte lika skoj att skriva när han bara deppar och så... ;)











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0