Never say never - kapitel 12

-Du har seriösa problem... flinade jag och kastade glass på honom.
-Alize!
-Hahahah!
-Det där var inte snällt!
-Det är inte snällt att spionera på sin dotter heller, flinade jag.
Han suckade och skakade på huvudet sen gick han in till köket, medans jag satt där och flinade för mig själv.

Jag gick och borstade tänderna och gjorde mig i ordning lite. Mitt huvud snurrade hela tiden så det hade nog varit bäst att jag stannat hemma från skolan. Men det tänkte jag inte göra, inte alls. Jag skulle träffa Justin och alla dom andra. Vare sig jag mår bra eller inte.

När jag kom till skolan kom Caitlin fram och kramade mig. Jag tog mig för huvudet.
-Ojojoj, förlåt. Gör det ont? Frågade hon.
-Nja, lite.. Ljög jag, egentligen gjorde det jätte ont, men jag vill inte säga det.

Skoldagen flög förbi och huvudet började bli lite bättre.
Jag har inte träffat Justin på hela dagen, undrar vars han är.. Kanske på intervju eller något sånt.

*RING*
-Okej, vi fortsätter med det här imorgon. Ni får till läxa att läsa från sida 56 till 64, sa läraren.
Suck, jävla läxa.
På väg till skåpet så såg jag Justin, han stod och pratade med Jasmine. Hon såg inte särskilt glad ut.
När Justin såg mig sken han upp och lämnade Jasmine för att springa fram till mig.
-Hej Alize! Jag har inte sett dig på hela dagen, vars har du varit?
-Här, haha. Jag har inte sett dig heller.
-Nä jag vet, var på intervju imorse.
-Jaha, är inte det jättejobbigt att ha massa intervjuer hela tiden och så frågar dom typ bara samma saker?
-Nej ganska kul faktiskt.
-Haha okej vad bra då.
-Du, idag ska jag, Christian, Jasmine, Chaz, Ryan och Caitlin köra vattenkrig hemma hos mig och sen ska vi grilla efteråt. Vill du vara med? Frågade Justin.
-Ja gärna. Nu eller?
-Ja, eller Christian slutar strax.
-Okej. Awesome! Men jag har inget ombyte..
-Men du kan få låna något av mig.
-Great!
-Vi tränger ihop oss i min Range Rover så slipper någon ta bussen.
-Okej, det går ju bra eftersom vi gjorde det igår, haha.
-Haha exakt.
-Men jag ska gå och lämna mina böcker i skåpet, ska vi mötas utanför din bil?
-Det blir bra det.
-Okej!

Jag gick mot mitt skåp med ett leénde på läpparna. Trots det som hände hemma hos Justin igår så såg jag verkligen fram emot att vara med han och hans kompisar där. Vi får bara vara lite försiktigare istället. Tanken på vad som hänt påminde mig om att mitt huvud nästan kändes bra. Men jag tog en ipren för säkerhetsskull och sen gick jag ut till Justins bil. Han stog där tillsammans med Chaz och Caitlin.

-Hej! sa dom glatt.
-Hejhej.
-Hur känns det med huvudet? frågade Chaz gulligt.
Jag log mot honom och svarade att det kändes bättre. Vi hann inte prata mer för Christian kom ridandes på Ryans rygg och bakom dom gick Jasmine. Christian hoppade in i framsätet och vi andra trängde in oss i baksätet. Men det blev alldelens för trångt så Chaz fick sätta sig fram istället med Christian i knäet. Jag satt bakom dom och bredvid mig satt Caitlin. Jasmine var knäpptyst under hela bilturen och det var jag med. Christian höll på att flumma som vanligt och Justin satt och sjöng till musiken på radion.

När vi kom fram till Justin så sa Justin att vi kunde gå ut till baksidan.
Vi gjorde som han sa och när det hade gått ett ganska lång tid så började vi undra vars han är.
-Asså vars fan drog han nu då?! Sa Jasmine surt.
Asså vad är det för fel på henne?! Hon är aldrig glad den tjejen.
-Jag vet inte, han kanske är och fixar nåt, Sa Christian.
-Jävligt lång tid tar det iallafall!
-Men va inte så jävla sur! Sa Chaz irriterat.

Efter ungefär tio minuter började nästan alla undra.
-Okej, nu har han varit borta väldigt länge! Sa Caitlin
Just när hon sa det så..









Kommentarer
Postat av: Madde

en till idag! MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!

2011-03-04 @ 20:13:29
Postat av: berri

braaa :)

mer mer mer snart kan ja inte vänta :P

2011-03-04 @ 21:09:23
URL: http://berri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0