Never say never - kapitel 48

Jag la mig i sängen för att vila och jag måste ha somnat för jag vaknade av att någon strök mig på pannan. Det var mamma.
-Gumman det är mat nu. sa hon.
-Jag kommer. sa jag sömnigt.
-Har du sovit länge?
-Det vet jag inte.
-Okej.




Jag satte mig upp i sängen och det gjorde lite ont i mitt revben.
-Du mamma jag måste fråga dig en grej..
-Vadå?
-Du och pappa? ni tänker inte försöka igen va?
-Nej gumman det tror jag inte, nog för att det funkat så bra mellan oss nu den senaste veckan så älskar vi inte varandra på det sättet längre.
-Okej.. jag tänkte bara... man börjar ju som undra så som ni höll på när ni kom hem.
-Hur då höll på. frågad hon lite småsurt.
-Nej jag vet inte, det var bara så annorlunda att se er skratta tillsammans och du ville liksom att vi skulle hitta på något som familj och så.. det gjorde vi ju inte ens innan ni skilldes.
-Jaha, så det är fel att vilja hitta på något med sin familj?
-Du behöver ju inte bli sur. sa jag besviket och hoppade ner till köket. Mamma gick bakom mig och vi satt tysta under hela middagen. Ända gången vi pratade var när någon frågade oss något.

Just då jag ätit klart knackade det på dörren. Simon flög upp ur sin stol.
-Det är säkert någon av alla tjejer i skolan som tror dom har någon chans att gå på dejt med mig. sa han kaxigt och gick och öppnade dörren.

Justins perspektiv
-Fuck! jag mena skit! Oj, ehm, jag mena, HEJ. sa Alizes bror när han öppnade dörren
-Eeh, tjena. sa jag osäkert. Sens när blev fuck ordet man sa när man öppnade dörren. Tänkte jag och började flina.
-Är Alize hemma eller? frågade jag.
-Jajamen, kom in.

Jag tog av mig skorna och hängde upp jackan. Sedan följde jag efter Simon in i köket.
-Hej! sa jag till Alizes föräldrar.
-Wazzup. flinade Eric.
-Pappa! utbrast Alize.
-Vadå? sa han oskyldigt.
-MAN SÄGER INTE WAZZUP TILL JUSTIN BIEBER SPECIELLT INTE NÄR MAN SJÄLV ÄR 30+!
-Hahah men Usher brukar ju säga det till mig och han är också 30+. flinade jag.
-Sssch!
-Precis Alize, lyssna på grabben.
-Det hör inte hit, Usher är ju cool, det är inte du pappa. flinade hon.
-Jag är väl cool?! sa hennes pappa och började spänna sig. Jag skrattade bara.
-Kom Justin, vi flyr medans vi har chansen! sa hon.

Vi gick upp till hennes rum och jag var hela tiden orolig att hon skulle ramla med kryckorna.
-Haha din pappa var ju asball. flinade jag efter hon stängt dörren.
-Eller inte, seriöst, han skulle passa bäst på psyket!
-Hahah, och säger din bror alltid fuck när han öppnar dörren eller? skrattade jag.
-VA?! nejmen åh gud. Det är helt okej, du får gå härifrån, jag förstår om du är livrädd.
-Hahha varför det?
-Men snälla spela inte dum, du ser ju hur min familj är!
-Den är precis som alla andras, allmänt awesome. log jag.
-Jo självklart, min pappa säger wazzup och tror att han är något och min bror säger fuck när han får se att det är Justin Bieber som kommer istället för 'någon av alla hans tjejer som vill ha honom'
-Hahah. Ne men serious face nu då. Har du pluggat någonting än?

-Har inte orkat. sa hon generat.
-Haha okej, då är det bäst att vi börjar nu då. Du har missat två prov så du lär ju få göra dom nästa vecka också. Men vi börjar med allt du missat på lektionerna.
-Yey! Jag är så taggad! sa hon ironiskt.

Kommentera!

Kommentarer
Postat av: M

Jättebra! :D



Cool pappa hon har! ;)

2011-05-10 @ 20:04:53
URL: http://mina-berattelser.blogg.se/
Postat av: M

Jättebra! :D



Cool pappa hon har! ;)

2011-05-10 @ 20:05:44
URL: http://mina-berattelser.blogspot.com
Postat av: IdaJennySofia

mmmmeeeeerrrr :D

jag tycker de påminner lite om dig vettu ;)

2011-05-10 @ 20:30:19
URL: http://bloggida.blogg.se/
Postat av: IdaJennySofia

more more more more :D

2011-05-10 @ 20:33:37
URL: http://bloggida.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Jag har just läst kapitel 46, 47, 48 och alla är superbra!! //Kajsa :D

2011-05-11 @ 07:06:09
URL: http://minanovelller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0