Never say never - kapitel 43

Sen låste jag upp dörren och gick bort mot sängarna. Då såg jag att Alize inte var där. Det första som slog mig var att Jasmine lyckats smita ändå och tagit sig hit för att försöka döda henne igen. Men sen hörde jag hur någon gnydde under sängen och då förstod jag att Jasmine höll fast Alize under sängen. Jag tog tag i en blommkruka och flyttade mig mot kanten, berädd att slå till Jasmine så pass hårt att hon skulle svimma.



Justins perspektiv

Jag böjde mig ner med blommkrukan i högsta hugg. Just då jag skulle slå till Jasmine insåg jag att det bara var Alize. Jag pustade ut men sen börjde jag tänka efter.
-Alize vad gör du där under?!
När hon inte svarade blev jag väldigt orolig.
-Alize?
Jag kröp ner under sängen och skakade om henne. Hon kollade på mig och hennes ansikte var förvridet i smärta.
-Kan du kan hämta hjälp? flämtade hon fram.
-Vad händer?!
-Nej det gör bara jätte ont, jag skulle försöka gå på toa men jag ramlade bara ihop.
-Åååh Alize! sa jag chockat medans jag sprang mot dörren.

-Hjälp! Kan någon hjälpa mig? skrek jag och alla i korridoren kollade på mig. Sen kom en sjuksköterska springande mot mig.
-Kom, hon behöver hjälp!
Vi skyndade oss in i rummet och jag visade honom till henne.
-Oj vad har hänt?
-Hon skulle gå på toa men sen ramlade hon bara ihop. svarade jag.
-Kan du hjälpa mig här så lyfter vi upp henne i sängen igen.

Vi lyfte upp henne och hon la sig ner. När hon lugnat ner lite och det såg ut att göra mindre ont så pratade hon med sjuksköterskan.
-Kom ihåg att du inte får resa dig upp utan hjälp. Påminde han henne.
-Jag vet, men jag vill inte vara så jävla beroende av alla hela tiden, jag måste ju fan kunna klara mig själv också!
-Jag förstår att du känner så men just nu är du i jätte dåligt skick så det är ingen bra idé. Om bara någon dag kommer du kunna gå utan hjälp så håll ut.
-Okej...
-Ska vi hjälpa dig till toaletten nu? frågade han sedan.
-Ja tack.

Vi tog henne under varsin arm och hon stönade till.
-SATAN VAD ONT DET GÖR I MINA REVBEN! utbrast hon.
-Ta det bara lugnt och andas djupa andetag.
Jag var helt chockad så jag kunde inte gör annat än låta henne stödja sig på mig.

Jag stannade med henne inne på toan men han stannade utanför. När hon var klar hjälpte vi henne tillbaka.
-Kom ihåg att inte kliva upp själv nu! upprepade han ytterligare en gång innna han gick ut.
-Ey tack för hjälpen. ropade jag efter honom just innan han stängde dörren.

-Alize!! utbrast jag sedan.
-Vad?
-Du är galen! Snälla, lova mig att aldrig skrämma livet ur mig igen!
Hon fnissade lite och sen blev hon allvarlig.
-Förlåt...
-Lova! Säg att du lovar! sa jag med hotfull röst och började sedan flina.
-Yes sire, jag lovar! över min döda kropp.
-Ingen död kropp här inte!
Vi fortsatte larva oss men sen satte jag igång filmen.

I slutet satt Alize lutad mot min axel och grät och våra händer var ihopflätande. Jag försökte hindra tårarna som irriterade i ögonvrån. Tillsist kunde jag inte hålla mig längre och vi satt där och bölade tillsammans.

Haha aww, kommentera nu, jäääätte mycket :D








Kommentarer
Postat av: IdaJennySofia

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHHHHHHHHHHHHH ::D:D:D:D:D:D:D

MEMMMMMMEEEEEEEEERRRRRRRRRRRRRRRRRRAAAAAAAAAAAAAAAAAA nu på en gång !!!!!!!!!!!! ;D;D;D

2011-04-29 @ 18:45:27
URL: http://bloggida.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Superbäst!!!!!!!!!!!!!!!! //Kajsa :D

2011-04-29 @ 20:41:47
URL: http://minanovelller.blogg.se/
Postat av: Louise

Mer!

2011-04-30 @ 16:40:40
URL: http://nagranoveller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0