Never say never - kapitel 91

-Hej shawty, hur mår du?
-Bajs. muttrade jag.
-Haha aww. Du kanske hade mått bättre om du inte åkte till skolan idag.
-Kanske det..
-Du vet att jag har rätt. flinade han och la sig ner bredvid mig på sängen.
-Jag hatar när du har rätt.

-Lilla vän. flinade han och kysste mig bakom örat.
-Akta, du blir sjuk.
-Ingen fara. Bara jag får vara med dig.
-Tack för att du kom hit föresten.
-Du jag har en liten sak att prata med dig om... och du har inga undanflykter för jag har redan fixat allt.
-Vadå?
-Jag har en liten överraskning.
-Vad för överraskning?

-Vi två ska åka bort i en vecka.
-Vars?
-Det får du se.
-Men.. När?
-På måndag.
-Shit jag måste ju börja packa.
-Alize, det är tisdag idag, det är en vecka kvar du hinner packa på söndag till och med.
-Men jaha, hur mycket kostar det då?
-Det ska inte du bry dig om för jag betalar allt.
-Nemen Justin.
-Som sagt, inga undanflykter.
-Men jag måste ju prata med pappa!
-Redan gjort.
-Men på måndag? då är det ju fortfarande skola, i såna fall måste jag ju ta ledigt.
-Redan gjort.
-Jag kommer missa massor, jag måste ju göra bort allt innnan vi far då.
-Vi har inte ett enda prov kvar, bara en inlämmning som ska in på fredag.
-Den har jag ju redan gjort klart.
-Precis.

-Har du verkligen fixat allting?
-Jajamen!
-Åh vad roligt! utrbast jag men jag hade helt glömt bort att jag var sjuk.
-Tänk om jag inte är frisk då?
-Det är ju en vecka kvar, du hinner nog bli frisk.

-Men, vars är det vi ska?
-Det får du ju se.
-Men jag måste ju veta vad jag ska packa!
-Packa det du känner för, och om du saknar något köper vi det bara när vi är framme.
-Om det finns affärer där ska vi alltså inte till rymden.
-Troligtvis inte. skrattade han.
-Åh nu kommer jag ju inte kunna tänka på annat än det här.
-Hah du kan ju behöva något att tänka på nu när du är sjuk.
-Det har du rätt i. muttrade jag.

-Nu ska du få sova, men jag kommer tillbaka imorgon efter skolan. Okej? sa han och satte sig upp på sängkanten.
-Okej. mumlade jag och vände mig mot honom. Han la sin hand på min kind och jag rös.
-Bli frisk nu min lilla prinsessa. viskade han och kysste mig mjukt och flyttade sakta bort ansiktet några centimeter.
Jag nickade och sedan kysste jag honom igen. Han log och reste sig sedan upp, han gick bort till dörren.

-Vi ses imorgon.
-Ja, hejdå älskling. sa han och stängde dörren efter sig.
-Jag saknar dig redan. mumlade jag tyst för mig själv.

Jag låg bara hemma i sängen resten av veckan, på lördag morgon kände jag mig bättre och gick direkt in i duschen. När jag klätt på mig och borstat tänderna gick jag ner för att leta något att äta till lunch. Pappa fixade hamburgare och vi åt alla tre tillsammans. Simon var verkligen grisig när han åt. Haha.

-Är du frisk nu tror du?
-Jag hoppas det.
-Hur känns det att åka till, jag menar eh, bort med Justin? frågade pappa.
-Till?! Vet du vars vi ska?!
-Kanske lite. sa han oskyldigt.
-Vars?!
-Nemen det kan jag ju inte säga, då blir det ingen överraskning.
-Ni ska till Irak, han ska spränga dig i luften och sedan bli tillsammans med en annan tjej. Kan vi byta samtalsämne nu?! muttrade Simon.
-Haha är det någon som är avundsjuk? flinade jag.
-Jag vill också åka bort med världens kändaste tonåring!
-Varför?
-Det är ballt. flinade han.
-Jag är i alla fall inte tillsammans med han för att det är ballt. muttrade jag och gick upp på mitt rum. Haha ibland är jag allt lättretad.

Jag letade fram en stor resväska så jag kunde börja packa. Andledningen till att jag tog en stor var för att jag inte hade någon aning om vad jag skulle ta med mig för kläder så därför packade jag typ med mig hela min garderob. Alison och Kate var lika taggade som jag för att åka bort med Justin. Dom hade massor idéer vars vi skulle och deras första gissning var jorden runt men det tar antagligen mer än en vecka. Haha.

Ryan och C:ena var avundsjuka eftersom jag skulle sno han en hel vecka. Jag tyckte faktiskt lite synd om dom. Jag ville bara berätta för hela världen men Justin hade förbjudit mig att prata om det bland annat folk och att skriva det på twitter/facebook eftersom vi då kanske inte behöver ha tusen papparazzisar efter oss redan första dagen.

När jag packat klart det mesta la jag mig i sängen igen och insåg att jag inte var riktigt frisk än. Jag måste ha somnat för jag vaknade av att någon strök mig över kinden.

Vars tror ni dom ska? KOMMENTERA! :)

Kommentarer
Postat av: Ida - Usa 12/13

Dom ska till Gällivare a.k.a fjällen :-D:-D:-D<3

2011-08-17 @ 13:32:32
URL: http://bloggida.blogg.se/
Postat av: Melina

Grymt :D

2011-08-17 @ 15:34:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0