Never say never - kapitel 3

På lunchen satt jag ensam och jag kände hur alla tittade på mig, men värst var några vid ett bord bakom mig, dom slutade aldrig stirra!
Tre killar och två tjejer och Justin Beaver.
När dom äntligen slutade glo så tittade jag lite försiktigt på dom, alla såg ritkigt bra ut, även fast alla killar förutom en hade beaverfrilla.


Nej shit, dom kommer hitåt, hoppas inte dom såg att jag kollade..
-Hej, du är ny här va? Justin sa att han sprang in i dig imorse. Jag heter Caitlin, vad heter du?
-Hej, ja jag är ny här, jag heter Alize.
-Får vi sitta med dig? Frågade den där killen med beaverfrilla. Jag heter Chaz btw.
Fanfanfanfanfan!
-Ja visst.
Vafan ville dom sitta med mig för?
-Hej jag heter Christian. Caitlin är min syster.
Christian var alltså den lilla med beaverfrilla.
-Hej, Sa jag artigt.
-Och jag heter ryan, nickade killen utan beaverfrilla.
-Hej.
-Och hej, jag heter Jasmine jag är Justins flickvän. Sa hon och gick och la hennes arm runt Jusitns midja.

Alla satte sig runt mig vid bordet. Dom började ställa massa fråger till mig. Egentligen ville jag bara att dom skulle gå.

-Varför flyttade du? Frågade Justin.
-Ehm, mamma och pappa skilde sig och vi var tvungna att flytta med pappa.. Sa jag tyst och kollade ner i bordet.
-Jaha, sorry... sa Jusitin.
-Det gör inget.
-Vars bodde du innan? frågade Ryan.
-I Phoenix, svarade jag.
-Var det inte jobbigt att flytta ifrån alla vänner? frågade Caitlin.
-Jo de vart det, speciellt när jag inte har några här heller, suckade jag.
-Du får gärna hänga med oss, sa Justin.
-Mmm.
Varför skulle jag vilja hänga med någon som är världskänd och tror att han är något.
-Justin kom vi börjar nu, sa Jasmine och gav mig värsta bitchblicken. Hennes bruna ögon såg riktig kyliga ut, hon tog Justins hand och dom gick iväg.
-PMS.... flinade Christian och Caitlin slog till honom i bakhuvudet.
-Du behöver inte tycka om Jasmine för vi gör inte heller det, förklarade Chaz.
-Låt Alize välja själv vem hon gillar och inte gillar, sa Caitlin.
-Ne men de är lugnt, hon verkar inte gilla mig heller, sa jag.
-Kanske för att det ser ut som att Justin gillar dig, sa Ryan.
-Tss.
-Vem av oss gillar du bäst då? frågade Christian och Caitlin slog till han i bakhuvudet igen.
-Förlåt men min bror är lite weird.
-Jag känner inte er så bra men ni verkar vara schyssta allihopa, log jag.
-Men vem gillar du mest? försökte Christian igen. Den här gången brydde sig inte Caitlin om att slå honom igen.
-Hahah jag vet inte.
-Men minst då?!
-Hahah ingen.
-Jasmine va? frågade Chaz.
-Haha ja kanske.
-Men nu ska vi låta henne vara och sluta med sånna här dryga frågor, vi börjar nu. Du går i min klass va? Skrattade Caitlin.
-Ja det tror jag.
-Great! Vi har matte nu. Alize, kom!
-Jag kommer, hejdå guys, sa jag och följde efter Caitlin.
Dom var faktiskt väldigt schyssta och jag känner mig inte lika blyg längre.
Det var väldigt tråkigt på matten, jag och Caitlin satt brevid varandra i klassrummet, vi pratade bara på lektionen. Och hon undrade om jag ville hänga med hon och Chrisitan och shoppa efter skolan. Jag svarade ja för jag ville lära känna dom mer.
När so lektionen tog slut så gick vi med våra grejer till skåpet sen mötte vi Christian vid bussen.
-Justin skulle också med, visst går det bra, frågade han.
-Ja visst absolut, svarade Caitlin.
Jag suckade och sa att de gick bra.
Justin kom springande med paparazzis efter sig, bussen kom precis då så vi hann hoppa på bussen och köra iväg från alla paparazzis. Justin pustade ut och skakade på huvudet.
-Fan vad less jag är på dom där, sa Justin irriterat.
Jag kände hur humöret skönk när jag insåg att vi skulle bli förföljda av paparazzis hela dagen. Fan ta Justin, varför ska han komma och förstöra för oss. Sen blev jag på ännu sämre humör när jag förstog att de skulle komma fram minst 100 fans till oss.

Vi kom fram till stan efter en kvart.
Vi började att gå på forever 21 sen gick vi på massa andra affärer. Otroligt nog kom de inte fram några fans alls, kanske för att dom flesta fortfarande var i skolan.
När vi kom ut från köpcentret så kom massa paparazzis. Jag hörde hur Justin svärde tyst.
-Kan ni inte bara gå?! skrek han.
Alla paparazzis började fråga vem jag var och om jag var hans nya flickvän.
-Alize försök att täcka ditt ansikte, sa Christian.
-Vafan har du inte med dig en livvakt för, du måste ju ta lite ansvar! Skrek jag till Justin. Han fick en ledsen blick och skrek...










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0