Never say never - kapitel 5

Jag måste prata med Alize, så jag bestämde att jag ska gå hem till henne. Jag frågade Caitlin om hon visste vars hon bodde, det gjorde hon. Jag gick och satte mig i min Range Rover och körde till Alize.

Jag knackade på och dörren öppnades..


..jag såg en kille som såg ut att vara i fjortonårsåldern, han stod bara och stirrade på mig.

-JUSTIN BIEBER?!?!?!?!!? skrek han.
-Yeah man, thats me. Är Alize hemma? frågade jag.
-Känner du min syrra?
-Ja, typ.
-Men hon gillar inte ens dig, sa han.
-Nej jag har märkt det..
-Ehh, ja hon är hemma, men hon har lite PMS just nu så passa dig. Hennes rum är upp för trappan och till höger. Gå bara in, hon lär inte höra nånting. Du hör ju bara hur hög musiken är. Jag heter Simon btw.
-Thanks bro.

Jag gick upp för trappen, gick in på hennes rum och såg att hon låg i sängen med huvudet i kudden och skrek.
Jag gick fram till henne och la handen på hennes rygg, hon vände sig om och slog till mig i magen.
-Oj shit jag trodde det var min brorsa, förlåt, sa hon.
-Det är lungt, jag antar att jag förtjänar det...
-Hur kom du in, och hur vet du vars jag bor?
-Caitlin sa det och din bror släppte in mig..
-Jaha... Har du kollat på nätet? Frågade hon. Jag är tydligen din nya flickvän.
-Va? Jaha idag? Jag förstod att det skulle bli så. Jag kom bara hit för att säga förlåt. Skulle gärna vilja lära känna dig bättre, för du verkar snäll och så. Och du är inget fan så du skulle inte utnyttja mig heller.
-Du verkar också snäll men jag skulle inte klara pressen.. Det förvånar mig att jag inte har hunnit fått ett enda hotbrev än. Men jag läste alla kommentarer, dina fans verkar inte så glad på dig.
-Fan det är säkert därför min tour är inställd! Scooter sa bara att den var inställd inte varför.
-Va? Men förlåt. Nej allt det här är mitt fel... Jag skulle aldrig ha följt med till stan, jag skulle ha låtit er åka själva.
-Men det var ju inte ditt fel att jag fick det där utbrottet, jag är bara så jävla less på dom! Ljög jag, även fast jag var less på dom skulle jag aldrig ha fått ett sånt där utbrott om inte hon var med, tänkte jag.
-Jag förstår det..
-Ah men jag måste gå nu, ses i skolan imorgon! Hejdå, sa jag och tog bort handen som av nån anledning legat kvar på hennes rygg och sen gick jag ut från hennes rum.


När jag kom hem så stod mamma i köket och såg jätte besviken ut.
-Fattar du var du har gjort?! Skrek hon rakt i ansiktet på mig.
-Ja det fattar jag....
-Varför?! Vad tänkte du på?! Din tour är inställd nu. Det vet du va?
-Ja scooter sa det, men asså det är en tjej..
-Vadå en tjej? Jasmine? avbröt hon mig.
-Nej en annan..
-Vadå en annan, har du och Jasmine gjort slut?
-Nej men det är en kompis.. Sa jag, sen mumlade jag jätte tyst: än så länge.
-Vad sa du?
-Det är bara en kompis.
-Det var jättedumt gjort det här, men förlåt för jag skrek på dig. Jag tänker bara på ditt bästa. Kom och sätt dig i soffan så får du berätta om den här tjejen, sa mamma.

Vi gick och satte oss i soffan och jag var jätte tacksam att jag hade mamma, och att hon förstod mig så bra.
Jag berättade allt och mamma sa att jag inte skulle göra slut med Jasmine innan jag tänkt efter ordentligt. Jag hade aldrig riktigt gillat att vara tillsammans med henne.
Efter att vi pratat ett tag så kom Kenny in.
-Du skulle ha bett mig följa med, då hade aldrig det här hänt, sa han.
-Nä jag vet, förlåt.
-Det är lungt, men gör inte om det, okej? Sa Kenny
-Jag lovar.

Alizes perspektiv


Efter att Justin hade gått så lungade jag ner mig lite, jag gick och tog en Ipren, sen så satt jag mig vid datorn och chattade med Caitlin.

-ALIZE!!! Det är mat! skrek pappa.
-Mm.. mumlade jag.
-ALIZE! Hörde du vad jag sa?!
-Mm.
-Alize kom ner!
-Men för fan jag sitter vid datorn, jag kommer! skrek jag argt.
Jag hörde pappas mumlade något om data förbud till Simon.
Jag sa hejdå till Caitlin och gick ner för trappan sakta.
Jag satt mig vid borde och började äta.
-Hur var första skoldagen? Sa pappa.
-ASBRA! jAG FICK EN FLICKVÄN, SEN SÅ TRÄFFADE JAG JUSTIN BIEBER, SEN SÅ HADE MIN SYSTER PMS ÄVEN FAST HON KÄNNER JUSTIN BIEBER OCH DOM LÅG OCH HÅNGLA I HENNES RUM! ASGRYM HAR DEN HÄR DAGEN VARIT! skrek och skrattade Simon och pappa kollade på han med stora ögon.
-Eeeh va? En flickvän, Justin Bieber? Vad pratar du om? frågade pappa förvirrat.
-Jo det är så här att jag fick en flickvän. Och sen så går Justin Bieber i typ samma klass som Alize. Och sen så kom han hem till oss och gick in på Alizes rum.
-Håll käften, vi hånglade inte! sa jag argt.
-Nähä? Vad gjorde ni då?
-Pratade lite...

Jag var tyst resten av middagen. Pappa och Simon satt och snackade om hans nya flickvän. Jätteintressant.

Jag gick in på mitt rum och la mig i sängen med datorn i famnen. Jag satte på en film och låg och såg den.
Jag vaknade på morgonen och såg att jag hade somnat med datorn i famnen.
Jag satte mig upp och var inte trött alls. Konstigt tänkte jag.
Jag gick in i badrummet och duschade. Sen gick jag och valde kläder. Blev jeans, ett svart linne och en hoodie.

Jag gick ner och pappa stod och väntade på mig.
Det tog ungefär en kvart till skolan.
-Tack för skjutsen. sa jag när jag sprang mot skolgården.

När jag kom in i skolan såg jag Justin prata med..

Nu vart de en himla lång här känns det som ;)








Kommentarer
Postat av: berri

Jätte bra skrivet :)

Grym blogg fortsätt såhär ;)

2011-02-24 @ 20:33:01
URL: http://berri.blogg.se/
Postat av: alice BIEBER isacsson

vad är ett länkbyte men visst :)

2011-02-25 @ 20:41:37
URL: http://ultimatealice.blogg.se/
Postat av: Madde

Blogga!

2011-02-26 @ 19:17:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0