Never say never - kapitel 7

Justins Perspektiv

Nej inte Jasmine, jag ska ju göra slut med henne. Hon måste ju fatta det. Jag gillar inte henne längre! Jag är kär i Alize. Ja det var kärlek vid första ögonblicket. Låter lite konstigt, för jag har bara känt henne i två dagar. Men liksom första gången jag såg henne, så visste jag.....

Alizes perspektiv

Vi fortsatte snacka lite och sen blev Justin tvungen att gå på lektion. Han stirrade på mig innan han ställde sig upp och gick iväg mot skåpen. Okej... vad skulle den där blicken betyda? Jag måste verkligen prata med honom. Jag sa att jag skulle gå på toa och gick bort mot Justin, när jag var någon meter ifrån honom så kom en tjej som jag kände igen från engelskan fram till Justin. Hon blängde på honom och sen gav hon honom en bitchslap.

-Jävla svikare! Fan ta dig Justin! du är precis som alla andra kändisar! fräste hon och gick iväg.
Jag följde henne med blicken och sen såg jag att det var en massa tjejer som bildat en kö framför Justin, ca 10 tjejer gjorde precis likadant som tjejen från engelskan. Jag kunde inte låta bli att skratta men sen insåg jag att dom var helt allvarliga, jag kollade ängsligt bak på dom andra men dom hade inte märkt något så jag gick och ställde mig framför Justin efter att ytterligare 3 tjejer slagit till honom.

-Okej... jag tror Justin fattar att ni är sur på honom, men de är inte hans fel! Han måste få ha ett eget liv.... Om ni ska skylla på någon så skyll på mig. Han vet att jag inte alls är van att ha massor med folk springande efter mig så han försökte bara ''skydda'' mig. Bara för att han säger åt paparazzisarna -som bara förstör- så behöver ni inte bli arg på HONOM, de är paparazzisarna ni ska vara arga på! jag insåg att hela korridoren var full med elever och förstog att jag måste ha skrikit. Caitlin drog mig i armen och Chaz och Ryan tog med Justin ut. Vi gick och satte oss i hans range rover.

-Fan vilket tal du hade där inne Alize! flinade Christian.
Jag rodnade och sjönk längre ner i sätet. Ryan började köra och jag tittade ursäktande på Justin som satt bredvid mig, han mimade ''tack'' till mig och jag kollade frågande på honom.
-Eeeh... kan nån berätta för mig vars vi ska? frågade jag efter ett tag.
-Vet inte, svarade Ryan. Har du något emot att bara köra runt lite?
-Nee.. men däremot har jag något emot att få kvarsittning.
-De är lugnt, vi är ju med JUSTIN BIEBER, sa Jasmine snobbigt.
-Jasmine... det där lät inte bra, sa Caitlin surt.
-Men förlåt då, det är ju sant! 

Justin suckade och sa åt dom att lägga av. Jag fick en stor fet bitchblick av Jasmine och hon frågade om vi kunde byta plats.
-Varför? frågade jag.
-För jag mår illa av att sitta fram.
-Man brukar annars må illa för att man sitter bak, men fine...
-Ryan kan du stanna då?! snäste Jasmine.
-Men om du ska hålla på å fjolla så får du fixa det själv! Sitt kvar här nu, du kan fan inte må illa av att sitta fram.
Hon blängde bara på Ryan och spände fast sig igen. Jag såg i ögonvrån hur Justin flinade.

Vi satt tysta ett tag sen frågade Chaz om vi kunde stanna och äta någonstans. Vi såg en Mc Donalds skylt och Ryan svängde in där. Jag tittade på Justin och insåg att ena hans kind var helt röd, den höll på bli lite lila/blå nu och insåg att det nog inte var så smart att han följde med in eftersom alla skulle känna igen honom och då skulle de antagligen bara bli massa rykten om att han har blivit misshandlad eller något sånt. Han tog tag i hantaget men jag hejdade honom. Han vände ansiktet mot mig och vi var bara några centimeter ifrån varandra.

-Eehm.. det var det ända jag kunde få fram.
-Vad?
-Du borde nog stanna i bilen, du är helt röd på kinden....
-Ååååh, suckade han.
Jag lutade mig bak i sätet igen och Jasmine stirrade bara på mig, hon såg helt rasande ut.
-Juste jag kom på att jag skulle passa min lillebror, jag måste gå nu. Hejdå! hon blängde på mig. Justin, jag älskar dig.
-Men vänta, vi skjutsar hem dig, suckade Ryan.
Hon skakade bara på huvudet och smällde igen dörren.
Efter ett litet tag började Christian, Ryan, Chaz och Caitlin jubla.
-Viiiiii slipper henneeeeeeee! skrek Caitlin.
-Okej.. ni kan ju bete er lite mognare, hon är min flickvän!
-Sorry, mumlade allihopa.
Sen körde Ryan fram till drive in grejen och beställde mat till oss, jag var inte hungrig så jag satt bara och väntade medans alla andra åt. Jag fick smaka lite pommes frites av Justin. Det var pinsamt tyst i bilen, Justin avbröt tystnaden.
-Ska vi åka hem till mig?
-Sure.

Ryan startade bilen och vi körde hem till Justins hus.
OMG! Hans hus! Man kan inte ens kalla det hus, det ser mer ut som ett slott.
-Bor du här?! utbrast jag tillslut.
-Jaa, mumlade Justin.
-WOOOOW!
Alla skrattade åt min reaktion. Justin låste upp och vi gick in. Chaz och Christian kastade sig framför playstationet direkt vi kom in och Ryan och Caitlin tog fram biljardköer och började spela.
-Shiiiit... lovar ni har en egen bowlingbana också? sa jag chockat.
-Hahah ne faktiskt inte, men bra idé! flinade Justin.
-Kom jag kan visa runt dig lite, sa han och viftade med handen framför mina ögon. Jag ryckte till och följde efter honom.
-Jaa, här är köket... brevid vardagsrummet som vi nyss var i så ligger det tre badrum efter varann, alltså i hallen.
-Har ni typ vattenfall i badrummet också eller?
-Hahhah lägg av, vi har bara en bubbelpol, men den är inte inne i det badrummet, där uppe har vi två till, brevid mitt rum, det finns en bastu där också.
Jag bara stirrade på honom.
-Okeeeej.... hur många timmar har vi på oss?
-På oss att göra vad? frågade han förvånat.
-Visa runt mig såklart, pucko, flinade jag och slog till honom på armen.
Han gav mig värsta mördarblicken och sen......

Hahhah :p känner att de blev ganska urflippat men nu får de bli så xD Jag skyller på att jag är weird och trött ;)









Kommentarer
Postat av: Anonym

och sen vadå?:0

2011-02-27 @ 01:19:09
Postat av: Anonym

omg älskar det meeer :D

2011-02-27 @ 01:45:08
Postat av: Madde

OMFG Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!

2011-02-27 @ 14:19:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0