Never say never - kapitel 73

-Sååå, vad ska vi göra nu då? frågade Justin.
-Sova. sa Chris, Caitlin och Ryan i munnen på varann.
-Hahah. Nej...
-Jag vet vad vi kan göra!!!! utbrast Caitlin.
-Vadå?

Justins perspektiv

-Sova... flinade hon.
-Men snälla.
-Men vi tar det bara lugnt idag för vi är så himla trötta. Okej? sa Ryan.
-Sure, då har vi film maraton helt enkelt. log jag.
-Skräckfilms maraton. fyllde Chaz i.
-Ska du våga se skräckfilmer? fnös jag retsamt och alla började skratta.
-Vars ska vi få tag i filmerna då? sa Alize.
-Vi kollar vad det finns för filmer här. log Caitlin och gick in i vardagsrummet och fram till en hylla full med filmer.

Vi valde några filmer och Christian blev väldigt ''sur'' då ingen lyssnade på honom bara för att han var yngst. Sedan trängde vi ihop oss i soffan och jag satte mig bredvid Alize. Ryan startade ena filmen och jag gjorde mig redo för att gömma mig bakom Alize, jag hatar att se skräckfilmer. Även fast jag älskar det... Någon sorts hatkärlek tror jag.

Efter första filmen hade Chaz skrikit av sig halsen, han är fan värre än mina fans. Christian hade somnat i fotöljen och sedan ramlat ner på golvet. Ryan och Caitlin satt och höll på bredvid mig och Alize som var lite mer konsentrerad på varann än på filmen. Så tekniskt sett var det bara Chaz som tittade. Hahah.

-Hallå kan vi titta på filmen eller? suckade Chaz bittert.
-Det finns intressantare saker att göra. flinade jag och Ryan nickade instämmande. Caitlin och Alize tittade på varandra med ett roligt ansiktsuttryck.
-Ne nu tycker jag vi ser the notebook. sa Caitlin efter ett tag.
-Fiiiine. suckade Chaz.
-Braaa!
-Men egentligen borde jag få välja film eftersom ni ändå inte kommer titta något. flinade han.
Vi skrattade bara och sedan började filmen, när den var slut satt både Alize och Caitlin och storbölade och till och med jag och killarna var nedstämda.

Alizes perspektiv
-Kan vi se någon glad film nu? snyftade Christian gömd bakom kudden.
-Awwww lilla chrisipissie gråter! retade Caitlin.
-Haha taskigt, de är ju bara gulligt. fnissade jag.
-Nu ser vi Mr. Bean! utbrast Ryan.
-JAAA! skrek alla förutom jag.
-Okej ni kan se den, men jag tror jag går ner och tittar på stranden. Sedan borde vi nog äta snart, klockan är ju 7. sa jag och reste mig upp.

-Men vi kan se någon annan film om du inte vill se den. sa Ryan.
-Nej men det är lugnt, jag orkar ändå inte se någon fler film.
-Okej men vi ringer dig när pizzan är här då. log Chaz. Alla vände blicken mot Chaz.
-Ska vi äta pizza? frågde Caitlin.
-Jajamen!
-Någon som är förvånad att Chaz vill äta det? flinade jag.  
-Ne de förstås. skrattade hon.
-Jag kommer ut till dig senare. sa Justin och log mot mig.
-Gör så. sa jag och gick ut.

När jag kom fram till stranden var det ganska många människor där så jag satte mig uppe på gräset ovanför stranden för att få vara själv. Jag bara satt där och tänkte på allt underbart som hänt mig sedan jag träffade Justin. Nog för att jag hade ett bra liv innan det också men det har bara blivit bättre sedan jag träffat honom. Stranden började sakta tömmas och det blev kyligare och kyligare. Då hör jag hur någon kommer gående bakom mig och jag vänder mig om, der var Justin. Jag reser mig upp och går och kramar honom.

-Hej beautiful. sa han och kysste mig.
-Hej you. log jag.
-Fryser du inte? sa han och satte på mig hans grå mössa.
-Nejdå.

Nu är man ju typ världsbäst så jag har lyckats fixa internet på något sätt ;) Så därför passar jag på att uppdatera nu, kommer hem på söndag och då kommer det också ett kapitel men sedan åker jag ut till stugan direkt och då har jag inte heller något internet men jag kommer fixa några tidsinställda. Jag tänkte bara varna er för att det inte direkt kommer bli någon superbra uppdatering ;)

Kommentarer
Postat av: Mizz Z

Mer... Är helt såld på din novell :) Har massa tankar. Så sitter du fasthörav dig ;D Hahah

2011-07-16 @ 13:13:28
URL: http://smartiez.webblogg.se/
Postat av: Anonym

lika bra som vanligt

2011-07-17 @ 20:20:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0