Never say never - kapitel 61

Jag satte mig upp och började fundera på vad jag skulle svara. Det fanns tre olika alternativ. Antingen så använder han det där bara som en ursäkt för att göra slut med mig, eller så är det inte han som skrivit det, eller så är det bara sanningen...


Jag svarade samtidigt som jag började kludda på ett papper. ''Jag vet inte vars du fått det där skitsnacket ifrån men jag bryr mig inte ett dugg om alla dödshot, jag läser dom inte ens, och Jasmine, ja hon sitter redan på psyket. Snälla säg bara som det är, du gillar mig inte''

Justins perspektiv
Det pep till i min mobil och jag läste smset från Alize. ''Jag vet inte vars du fått det där skitsnacket ifrån men jag bryr mig inte ett dugg om alla dödshot, jag läser dom inte ens, och Jasmine, ja hon sitter redan på psyket. Snälla säg bara som det är, du gillar mig inte'' Åhnej... Varför ska hon ha så dåligt självförtroende?! Så fin som hon är. Jag bestämde mig för att ringa henne. Hon svarade på en gång.
-Hej. sa hon nedstämt.
-Hej, jag vill bara att du ska veta att du har helt fel!
-Med vad?
-Att jag inte gillar dig. Alize, jag älskar dig! Snälla tro mig, jag tänker bara på din egna säkerhet. Tänk om Jasmine kommer tillbaka?! Tänk om hon gör dig illa igen?! Jag skulle aldrig klara av skuldkänslorna!
-Men.. började hon.
-Snälla lita på mig!

-Men det skulle ju inte vara ditt fel om hon kommer tillbaka. Du har ingenting att ha skuldkänslor för. Ingen skulle någonsin anklaga dig för något!
-Det vet man aldrig..
-Det kommer inte ens hända något igen!
-Det vet inte heller.
-Kanske inte, men varför ska man bara gå runt och vara rädd hela tiden?
-Inte rädd, bara försiktig.
-Om jag mister dig bara för att jag ska vara försiktig så riskerar jag hellre mitt liv. sa hon lugnt.
Jag blev helt tyst. Så hon riskerar hellre sitt liv än att mista mig.. Hon förkänar någon bättre än mig!

-Om det är så du vill ha det så antar jag att jag inte kan göra något åt det... suckade jag.
-Om du inte vill ha mig så säg det bara.
-Jag vill ha dig, mer än allt annat. Men du förkänar någon bättre.
-Det är det jag inte gör, du snackar bara gojja.
-Du ser inte dig själv med tillräckligt klara ögon.
-Så du tycker jag ska skaffa glasögon? sa hon och jag såg framför mig hur hon flinade.
-Du kan ju alltid andvända linser.
-Ja, fast det verkar lite obehagligt. Jag menar, sätta fast en plastbit på ögat. Läskigt.
Samtalet hade blivit lättare och jag hoppas att vi bara kunde glömma allting som hänt.
-Hah ja. Annars skulle du ju bara kunna lyssna på mig.

-Kanske det. Men nu ropar pappa, vi ska äta nu. Eller om tio minuter, men det tar ju ett tag för mig att ta mig ner. fnissade hon.
-Okej, lycka till, bryt inga fler ben nu!
-Ska göra mitt bästa, hejdå.
-Hejdå. Och förlåt för de här.. Jag vill bara inte att det ska hända dig något. Igen.
-Jag förstår det, men tänk inte på det. Det är omöjligt för mig att undvika vissa saker.
-Jag ska försöka. Hejdå gumman.
-Hejdå Bieber.

Ah! Jag älskar när hon kallar mig Bieber. När vissa säger det känns det bara som att dom tänker på kändisen Bieber. Men när hon säger det.. Kan inte ens beskriva känslan! Och det blir ju inte sämre av att hon låter så sexig när hon säger det.

Alizes perspektiv
Efter att jag pratat med Justin kändes allt mycket bättre. Fattar inte hur han kan få för sig såna saker egentligen. När jag ätit gick jag och la mig, var helt slut efter dagen och jag insåg att jag nog troligtvis fortfarande var sjuk.

Fyra veckor senare hade hela jag läkt, förutom mina revben som inte var helt återställda. Jag kunde nu andvända benet normalt mycket men fick inte anstränga det för mycket. Justin hade följt med mig till sjukgymnasten och han fick mig att må bra dagarna jag mådde som sämst. Han taggade upp mig när allt kändes omöjligt och dagarna rullade på som vanligt. Mamma hade varit och hälsat på över en helg en vecka tidigare och det hade varit onormalt bra stämning.

Mamma och Pattie verkade komma väldigt bra överens också. Allt var toppen och det blev bara bättre av att sommaren kom närmare och närmare. Justin fyllde år om bara två dagar och jag har panik för jag vet inte vad jag ska köpa till honom.

Mina ögon blev tyngre och tyngre och tillsist kunde jag inte hålla dom uppe längre.

Nästa morgon vaknade jag av att mitt alarm ringde högt. Det är helt omöjligt att somna om efter det så jag kröp upp ur sängen. Jag gick sedan som en zombie ner till köket och gjorde två mackor och oboy. Medans jag åt dom passade jag på att följa tillbaka lite folk på twitter och retweetade jag några.

När jag ätit upp letade jag igenom hela min walk in closet. Men kunde inte hitta ett ända klädesplagg jag ville ha. Varför blir det så?! Jag bestämde mig sedan för ett par enkla jeans och en ljusrosa blus, till det tog jag ett par ballerinaskor. Sedan gick jag på toa och efter det kletade jag på mig lite mascara och borstade tänderna.

Sedan gick jag ner och klädde på mig ytterkläderna. Just då jag var klar såg jag hur Justins range rover körde in på gården och jag ropade hejdå även fast jag visste att pappa sov och Simon redan åkt med skolbussen till skolan. Jag gick ut och stängde dörren, just då jag började gå mot Justins bil öppnades ytterdörren och där stod Simon i kalsonger.

-Alize vänta! Jag har försovit mig. sa han och vinkade sedan till Justin.
-Jo jag ser det, och vad ska jag göra åt det?
-Du ska säga till Justin att ni ska vänta två minuter så jag kan åka med er.
-Eh okej.. skynda dig!

Jag gick mot Justin och han tittade frågande på mig.
-Varför vinkade din brorsa nyss till mig? I kalsonger? skrattade han när jag öppnade dörren.
-Haha för att han försov sig och vi ska tydligen vänta två minuter så han kan åka med oss. Om det går bra? sa jag medans jag satte mig i passagerarsätet..
-Hahah jaha, självklart, inga problem. Log han.

Tacktacktack för alla kommentarer! :D Blev så glad när ni för en gångs skull kommenterade;] Fortsätt så! ;) På fredag åker ju jag på konfaläger i en månad och då kommer jag inte ha någon möjlighet att uppdatera men beroende på hur mycket ni kommenterar så kommer jag lägga upp många den här veckan för jag har flera stycken som är klara, så nu gäller det bara att ni kommenterar ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hihi den första som komnenter woho hehe mer s'il vous plait

2011-06-13 @ 22:44:22
Postat av: Anonym

Jätte bra meer

2011-06-13 @ 23:18:38
Postat av: emmat

Asbraa!! Men är dom tsm eller gjorde dom slut??? Jag fattade inte ;)

2011-06-14 @ 14:40:21
Postat av: j

tur att dom inte gjorde slut !

2011-06-14 @ 15:34:12
URL: http://jolintills.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mer:D

2011-06-14 @ 21:32:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0