Never say never - kapitel 62

Jag gick mot Justin och han tittade frågande på mig.
-Varför vinkade din brorsa nyss till mig? I kalsonger? skrattade han när jag öppnade dörren.
-Haha för att han försov sig och vi ska tydligen vänta två minuter så han kan åka med oss. Om det går bra? sa jag medans jag satte mig i passagerarsätet..
-Hahah jaha, självklart, inga problem. Log han.

När Simon kom springande mot bilen började Justin skratta.
-Haha vad är det nu som är så roligt då? frågade jag.
-Hah ingen aning, han är bara för härlig.
Jag skakade bara på huvudet och när han satte sig i bilen började jag muttra om att vi skulle komma försent. Justin och Simon ingnorerade mig bara och började prata med varandra istället. Det är så skönt att dom funkar så bra tillsammans! Trodde aldrig att min bror kunde bete sig tillräckligt moget för att ens kunna prata med Justin.

Skoldagen rullade på och hela gänget satt tillsammans på lunchen.
-Juste Alize, jag måste prata på dig! utbrast Caitlin efter ett tag.
-Om vadå? frågade jag nyfiket.
Alla vände blicken mot Caitlin men hon skakade bara på huvudet.
-Bara vi två.
-Är det farligt? Har jag gjort något dumt? Kommer någon straffa mig? När hände det?
-Hahha lugn! Det är ingen fara alls! log hon.
-Bra! sa jag lättat.

-Vem är det som inte får veta? frågade Christian sedan nyfiket.
-Ssch du vet redan.
-Jaha, aah, haha jaha. Det kommer bli awesome!
-Håll tyst nu innan du säger för mycket!
-Ah, sorry.

Alla började skratta och Christian spelade sur. Haha han råkar alltid säga för mycket. Men undra egentligen vad dom snackar om... Åh! Att jag alltid ska vara så nyfiken. Jag tittade menande på Caitlin och hon förstod på en gång.

-Ehm, jag börjar strax.. Ska vi ta det nu Alize?
-Jajamen.
-Har inte du hål nu? sa Christian när vi rest oss.
Vi suckade och jag sparkade till Christian på benet.
-AJ! utbrast han.
-Det är bäst att du följer med nu Chrisitan. sa Caitlin surt.
-Vaaad?!

Jag drog upp honom från stolen och vi gick och lämnade maten.
-Vad har jag gjort nu?!
-Chris, DU KAN ALDRIG TÄNKA EFTER INNAN DU SÄGER NÅGOT! muttrade Caitlin.
-Men förlåt då..
-Du kan inte ens prata om det i närheten av Justin, okej?!
-JAAA! du är inte min mamma. sa han surt.

Haha aldrig sett dom bråka över småsaker tidigare.
-Okej nu lägger ni av, Chris stanna på toan tills lektionen börjar så du inte säger något du inte borde säga. Cate du berättar vad det är som händer?
-Du är inte heller min mamma. flinade han men lyssnade ändå på mig och gick iväg.
-Vafasen?! Lyssnar han på dig men inte mig?..

-Haha snälla berätta nu bara vad det är som händer? sa jag vädjande.
-Hahha okej.. Justin fyller ju år imorgon och då har jag, Ryan, Chaz och Christian planerat en överrasknings fest tillsammans med hans familj och crew. Mamma har fixat ett hus som vi kan hyra över helgen där det finns pooler, typ världens största grill och massa saker som vi kan roa oss med. Vi ska även sova över där, i alla fall dom flesta. Kenny och Scooter har lovat att dom är grill-mästare så dom sks hjälpas åt att grilla.
-Åh fan va skoj! Lät helt awesome ju!
-Eller hur. Men då tänkte vi att du kanske skulle kunna lura Justin att bara ni ska hitta på något. Så kidnappar vi honom istället.
-Ja, det blir jättebra!
-Great!

-Mendu.. vad fan ska jag ge Justin i present?!
-Oj, är inte det lite sent att tänka på nu..
-Jo jag vet! Jag har panik!
-Haha men köp bara något spel åt honom, han nördar ju ändå xbox hela tiden så han blir nog jätteglad över det.
-Kanske det.. men det känns så lite.
-Äsch, han får ju en hel överraskningsfest!
-Men den har ju bara ni fixat.
-Du räknas dit ändå. log hon. Plus att det är du som fixar så allt funkar!
-Haha aja, nu börjar jag i alla fall snart så jag måste gå. Men vi hörs!
-Ja det gör vi.

Efter skolan bestämde jag mig för att snacka med Justin och säga att bara vi skulle hitta på något på hans födelsedag. Hoppas bara inte han föreslår att vi ska fira tillsammans med jättemånga för då blir det ju misslyckat..

Inget fler kapitel förrän jag fått fem kommentarer!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mer är du skit snäll

2011-06-14 @ 23:05:21
Postat av: Anonym

2011-06-15 @ 00:26:24
Postat av: Anonym

Meeeeeeeeer!

2011-06-15 @ 10:18:44
Postat av: Mizz Z

Mer!

2011-06-15 @ 10:43:37
URL: http://.webblogg.se/
Postat av: jolin

fem kommentarer. ilovethisstorie!

2011-06-15 @ 11:52:25
URL: http://jolinyills.blogg.se/
Postat av: Anonym

mermermer

2011-06-15 @ 19:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0