Never say never - kapitel 63

Efter skolan bestämde jag mig för att snacka med Justin och säga att bara vi skulle hitta på något på hans födelsedag. Hoppas bara inte han föreslår att vi ska fira tillsammans med jättemånga för då blir det ju misslyckat..

På kvällen kände jag mig lättad för jag hade lyckats lura Justin. Det är inte direkt det lättaste. Vi bestämde oss för att han skulle komma hem till mig vid 6 och så skulle vi ''gå på resturang''. Jag ringde Caitlin och berättade hur det hade gått och dom skulle vara hemma hos mig när han kom och så skulle dom typ hoppa på honom och sätta på en ögonbindel och jag skulle spela jätte rädd sedan skulle vi köra honom till huset. Jag såg verkligen fram emot det och hoppades på att det skulle bli lyckat.

Jag somnade med ett leende på läpparna och när jag sedan vaknade gick skoldagen riktigt fort. Vi slutade redan klockan 2 för alla lärare hade något möte så vi hade god tid på oss att förbereda. Alla åkte hem till sig själv och duschade, packade och gjorde sig klara. Vid fem kom Chaz och Ryan och vi började leta efter något som vi kunde ha som ögonbindel, ungefär en kvart senare kom Caitlin och Chris.

-Sååå.. hur ska vi göra nu då så att det blir bra? frågade jag medans vi satt vid poolen och drack cola.
-Allt vid huset är förberett och alla andra är där nu i alla fall. Det krångliga är hur vi ska kunna kidnappa Justin utan att han märker det. sa Caitlin.
-Men vi tar han bakifrån. sa Chaz.
Alla tittade konstigt på Chaz och då började han skratta.
-Att ni alltid ska misstolka allting! Vi hoppar på honom bakifrån så han inte ser oss. förtydligade han.
-Haha vi fattade det men ändå. Btw, det är ju som missäger allt!
-Sure, men det finns inget som heter missäger... flinade han.

-Shit! Nu borde han komma när som helst! utbrast jag efter att jag kollat på klockan som visade 3 minuter i sex.
-Ojdå, skynda! Vi gömmer oss inne på toan vid hallen, då kommer vi alltid stå bakom honom, och så hoppar vi på han, då får du se rädd ut och typ skrika nej eller något, sen drar vi ut han i bilen, du skyndar dig efter och slänger in väskan i bilen, sen sitter alla tysta och Ryan du får sitta och hålla fast Justin i bagageluckan, Chaz du får köra jävligt försiktigt och Christian, tro mig, jag dödar dig om du ens säger ett ljud. SKYNDA NU!
-TÄNK OM JUSTIN DÖDAR MIG DÅ?! Han är ju stark... utbrast Ryan.
-Kom igen! Spring! sa Caitlin och ignorerade honom. Alla reste sig upp och gick in i hallen.
-Jaha, okej, javisst, skit i om jag dör, det gör ändå ingenting... muttrade Ryan.
-Hahah, sluta nu. log Caitlin.

Dom gömde sig på inne på toan bredvid hallen och alla blev tysta. Plötsligt plingade det på dörren.
-Kom in! ropade jag och låtsades gå in i hallen.
-Hej gumman. sa han då han öppnade dörren och klev in.
-GRATTIS!
-Tack så mycket.

KOMMETNERA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0