Never say never - kapitel 50

Han gav mig en lååång kram och sedan kysstes vi innan han vände sig om.
-Hejdå älskling. sa han och vände sig mot mig när han kommit fram till dörren.
-Hejdå, jag älskar dig. log jag tillbaka.



Alizes perspektiv
Direkt Justin åkt hem la jag mig i sängen. Egentligen borde jag gå och duscha men det kändes så jobbigt med allt gips och sånt. Jag startade datorn och kollade det gamla vanliga. Twitter, facebook och några bloggar. Efter att jag stängt av datorn somnade jag nästan på en gång.

Justins perspektiv
Jag vaknade klockan 6 av att min väckarklocka ringde. Jag insåg då att jag låg nere på golvet så jag kröp upp i sängen igen. Jag stängde av väckarklockan och la kudden över huvudet. Jag måste ha somnat om för mamma rusade in i mitt rum och började skrika på mig.
-Klockan är 7 nu Justin! Du hinner inte duscha, skynda dig upp.
Jag vände bara på mig i sängen men då slet mamma av mig täcket.
-Sluta det är kallt! sa jag surt.
-Tvinga mig inte att dra upp dig...
-Du behöver inte göra det jag kan stanna hemma. mumlade jag.

Hon verkade lyssna på mig för hon gick ut ur mitt rum. Jag drog på mig täcket igen och blundade, men flög upp ur sängen bara någon minut senare för att mamma är efterbliven. Hon hade hämtat ett glas vatten och hällt på mig.
-AAAAH, vad gör du?!skrek jag.
Hon stod bara och skrattade.
-Varför gjorde du så där?!!
-Hahah sorry dude. flinade hon.
Okej... jag måste erkänna, min mamma är ganska cool ändå.
-Så där kan du ju inte göra! muttrade jag på väg till mitt badrum.

Jag stressade jätte mycket och var klar just då bussen skulle komma. Jag sprang mot busshållsplatsen men självklart körde den iväg just då jag var framme.
-Faaan! skrek jag.
Jag vände mig om och sprang hem. Åh! Jag skulle ha tagit bilen på en gång.
Jag letade i fickan efter bilnyckeln men självklart var den inte där. Jag skyndade in och letade i hela köket.
-Vad gör du? frågade mamma bakom mig.
-Missar bussen! skrek jag irriterat.
-Letar du bilnycklarna?
-JAAA
-Dom ligger vid TVen.

Tillsist hittade jag nycklarna och tur nog kom jag i tid till skolan. Dagen rullade på och klockan 3 slutade jag. Jag åkte direkt hem till Alize och vi pluggade lite, hon gjorde klart det mesta hon missat. När klockan närmade sig 7 åkte jag hem för att äta. Vi bestämde oss för att jag skulle komma över igen efter att jag ätit.

Alizes perspektiv
Efter att Justin åkt hem gick jag ner till köket. Jag väntade på att pappa skulle laga klart maten. Mamma och Simon var och bowlade och skulle äta på någon resturang.
-Hur går det med Justin då? frågade pappa.
-Jorå, det går bra.
-Är ni tillsammans.
-Värst vad du var nyfiken då.. ja det kan man väl säga att vi är. flinade jag.

-Visst.. uhm.. eh... visst andvänder ni... ja, du vet?...
-Pappa! sa jag generat då jag förstod vad han menade.
-Förlåt men jag är tvungen. sa han besvärat.
-Du kan vara lugn, vi har inte kommit så långt än.
-Okej.. umm, då byter vi samtalsämne då? flinade han.

-Hahah, ja... När skulle mamma fara hem?
-Hon åker på måndag. Vad har hänt mellan er? har ni bråkat.
-Ja men det är ingenting. mumlade jag.
-Säker?
Jag nickade bara.

När vi ätit klart så ringde det på dörren. Och det var Justin som kom.

KOMMENTERA!:d

Kommentarer
Postat av: IdaJennySofia

mmmmeeeeeeeerrrrr :D:D:D:

2011-05-16 @ 15:38:50
URL: http://bloggida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0